Det där med människan i centrum…

Jag fick se en bild som en vän till mig ritat när hennes arbetsplats leanade. Den gjorde mig full i skratt även om det inte såg så kul att vara anställd där just då och den fick mig att återigen fundera över det där med människan i centrum. Varför är det en byggsten som så ofta trillar bort när det kommer till leanprocesser?

Hur gör man när ”kunden” är patient och kundnyttan får en annan innebörd? Vad är effektivitet när det kommer till den mänskliga kroppen? Vad är en avvikelse? När jag satte mig ner och diskuterade med min vän hur hon upplevde leaninförandet så blev det tydligt att medarbetarna hade en helt annan bild än vad jag hoppas ledningen hade. Vart fastnade ”varför lean” på vägen?

Ni får ursäkta bildkvaliteten men jag ville ändå dela med mig av bilden:

Vad tänker du när du ser bilden?

Hälsar Jenny Claesson marknadschef på Add Gender och delägare i JÄMLEAN

 

PS: (Vill du ser mer av Stinas teckningar spana in hennes hemsida)

Detta inlägg är publicerat i Uncategorized. Bokmärk permalink.Stängt för kommentarer, men du kan lämna trackback:Trackback URL.