Medverkande företag
Arkiv
- december 2016
- augusti 2016
- maj 2016
- april 2016
- februari 2016
- november 2015
- september 2015
- augusti 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- augusti 2014
- juni 2014
- mars 2014
- februari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- maj 2013
- september 2012
- augusti 2012
- juli 2012
- februari 2012
- januari 2012
- november 2011
Det där med människan i centrum…
Jag fick se en bild som en vän till mig ritat när hennes arbetsplats leanade. Den gjorde mig full i skratt även om det inte såg så kul att vara anställd där just då och den fick mig att återigen fundera över det där med människan i centrum. Varför är det en byggsten som så ofta trillar bort när det kommer till leanprocesser?
Hur gör man när ”kunden” är patient och kundnyttan får en annan innebörd? Vad är effektivitet när det kommer till den mänskliga kroppen? Vad är en avvikelse? När jag satte mig ner och diskuterade med min vän hur hon upplevde leaninförandet så blev det tydligt att medarbetarna hade en helt annan bild än vad jag hoppas ledningen hade. Vart fastnade ”varför lean” på vägen?
Ni får ursäkta bildkvaliteten men jag ville ändå dela med mig av bilden:
Vad tänker du när du ser bilden?
Hälsar Jenny Claesson marknadschef på Add Gender och delägare i JÄMLEAN
PS: (Vill du ser mer av Stinas teckningar spana in hennes hemsida)